10 oktober 2013

Meespelen van Van Persie nog onzeker


Het is onzeker of Robin van Persie op tijd hersteld is voor de wedstrijd van Oranje tegen Hongarije, vrijdag in Amsterdam.
Van Persie heeft last van een gekneusde teen. De aanvaller van Manchester United trainde woensdag in het stadion van AZ apart van de groep. Zaterdag speelde Van Persie tegen Sunderland met een injectie.
Hij doet dat liever niet nogmaals, omdat het kwalificatieduel met Hongarije niet van cruciaal belang is (Oranje heeft zich al voor het WK van 2014 geplaatst). "Het moet echt helemaal over zijn. Ik heb zaterdag gespeeld, maar daar is mijn blessure niet beter van geworden. Zo kom ik er niet van af", zei Van Persie.
Van Gaal is ook niet van plan om risico te nemen met zijn aanvoerder. Alleen als de spits van Manchester United pijnvrij is, komt hij in actie. "Maar ik neem Robin sowieso mee naar Turkije. Een aanvoerder heeft bij mij namelijk ook een belangrijke rol buiten het veld."
Haakt Van Persie inderdaad af, dan is Dirk Kuijt zijn vermoedelijke vervanger.

Bronnen:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten